Pages

Blogger Forum Ekleme

Blogger Forum Ekleme


alıntı:http://takipteyiz.blogspot.com
Mantık olarak blog ve forum farklı kulvarların oyuncuları olsalarda ikisinin bir arada kullanılması mümkün. Bloggera Forum Ekleme yazısı ile blogunuzda kendinize ait bir forum oluşturabilirsiniz. 

Forumu, blogunuzda iki farklı şekilde oluşturmanız mümkün. Yazıda, iki farklı yöntemin açıklamaları adım adım sıralanmıştır. 

Yöntem 1: Tamamen foruma dönüştürülmüş blog. Forum Blog Örneği
Yöntem 2: Forumu, blogun statik sayfalarında görüntülemek. Statik Sayfada Forum Örneği 

blogger-forum-ekle

Yöntem 1: Tamamen Foruma Dönüştürülen Blogger / Blogspot

Adım 1: Blogunuzu tamamen foruma dönüştürmek istiyorsanız bu yöntemi kullanabilirsiniz. Yeni bir forum oluşturmak için Nabble - Free Forum adresini ziyaret edin. 

Forum Name (Forum Adı) ve Description (Açıklama) kısımlarını doldurup Create Forum tuşuna bastıktan sonra açılan pencereden alt forum konularını oluşturabilirsiniz. 

Ayrıca, options (özellikler) menüsünden forumun dış görünümünü, yazı karakterlerini ve kullanıcı yetkilerini düzenleyebilirsiniz. Anlaşılmayan kısımlar olursa yorum yazın.

Formunuzu hazırladıktan sonra sağ üst köşede yer alan Embedding options (Katıştırma Seçenekleri) seçeneğine tıklayın ve yeni açılan sayfadan blogda kullanacağımız Javascript Kodunu not edin. 

Adım 2: Blogger oturumunuzu açın ve öncelikle temanızın yedeğini alın. Temanıza yer alan iki Body kodu arasındaki tüm kodların yerine 
<body>
..
..
..
</body>

Forum oluşturmak için not ettiğimiz katıştırma kodunu (Embedding Javascript Code) yerleştirin. 

<body>
<a id="nabblelink" href="http://n3.nabble.com/Forum-Ad-f213009.html">Forum Adı</a>
<script src="http://n3.nabble.com/embed/f213009"></script>
</body>

Ve temanızı kaydedin. Blogger Forum siteniz hayırlı olsun. Şimdi ikinci yönteme geçelim. 


Yöntem 2: Forumu, blogun statik sayfalarında görüntülemek

İkinici yöntem ile blogunuzda oluşturabileceğiniz statik sayfalara forumu iliştirebiliriz. Bunun için yapmanız gerekenler. 

Adım 1: Statik sayfa oluşturma. Blogger'in yakın zaman önce hizmete sunduğu Sayfaları Düzenle özelliği ile statik bir sayfa oluşturun ve yayınlayın. Örnek;
http://blogadiniyaz.blogspot.com/p/takiplistem-forum.html
Adım 2: Yerleşim, Gadget Ekle yolunu izleyin açılan pencereden HTML/JavaScript Ekle seçeneğine tıklayın. Nabble - Free Forum sitesinden aldığınız Embedding Javascript kodunu içerisine yapıştırın. Kaydedin.

Adım 3: Yeni oluşturduğunuz Gadget'i Blog başlığının altına sürükleyin. Menü kullanıyorsanız menülerinizin altına da sürükleyebilirsiniz. 

Not: Eğer Gadget'i Başlık altına sürükleyemiyorsanız, temanızda ufak bir değişiklik yapmalısınız. Temanızda 
<b:section class='header' id='header' maxwidgets='1' showaddelement='no'>
kodunu aratın. Bulduğunuz kodda, maxwidgets='1' kodunu maxwidgets='2' ile değiştirin. 

Adım 4: Temanızı şimdi kaydedebilirsiniz. Ancak forumun altında yazı alnınız ve sidebar görüntülenecek. Eğer bu kısımların görüntülenmesini istemiyorsanız. Temanızı kaydetmeden önce eklentileri istediğiniz sayfada görüntüleme özelliğini de temanıza ekleyin. Bu özellik hakkında detaylı bilgi için; Gadgetleri sadece statik sayfada gösterme yazısını okuyabilirsiniz. 

Son Adım: Temanızı kaydedin. 

Blogger blogunuza Forum Eklerseniz lütfen altta adresini verin. Blogunda forum oluşturmak isteyenlere örnek olur. Yorumlarla yazıya katacaklarınız için şimdiden teşekkürler. Yazı için Blogger Stop'e de saygılar...

Kolay gelsin...
http://takipteyiz.blogspot.com 'a teşekkürler.

Blogger Site Haritası Oluşturma

Etiketlerine Göre Site Haritası Oluşturma
Site Haritası oluşturmak için kullanabileceğiniz belkide en kolay yöntem Abu Farhan tarafından oluşturulan site haritasıdır. 

site-haritası-2

Yeni bir yazı oluşturun ve taslağınız HTML'yi düzenle şeklindeyken alttaki kodu yapıştırın ve yayınlayın. Nasıl göründüğünü merak edenler site haritasını ziyaret edebilirler. 


<script style="text/javascript" src="http://www.abu-farhan.com/script/daftarisiblogger/blogtoc-min.js"></script>
<script src="http://www.bilgi58.blogspot.com/feeds/posts/default?max-results=9999&alt=json-in-script&callback=loadtoc"></script>





Yukarıdaki kodda bilgi58 yerine kendi blog adresinizi yazmayı unutmayın. 


Kaynak:
http://takipteyiz.blogspot.com

Blog Sayfalarınıza Forum Ekleyin



Blog Sayfalarınıza Forum Ekleyin
Blog sayfalarınızın içerisinde diğer web siteleri gibi forum sayfası olmasını isterseniz doğru yere geldiniz. Çoğu insan blog sayfalarını günlük gibi kullanır ve sade olmasını ister fakat bazı arkadaşlar ise ücretsiz olduğu için çeşitli projelerini bu platform üzerinde hayata geçirme taraftarıdır. Blog sayfalarınızın içerisinde artık forum da ekleyebilirsiniz.
Lafı uzatmadan bu işin adım adım nasıl olacağına geçelim:
1- http://www.up4um.com/ adresine girin.
2- Aşağıdaki resimde de gördüğünüz üzere Enter your e-mail yazan bölüme kullandığınız bir mail adresinizi yazın ve go tuşuna basın.
blogger forum
3- Get The Code bölümünde oluşan forum kodunu kopyalayın.
blogger forum
4- Kopyaladığınız kodu Yerleşim > sayfa öğeleri > gadget ekle > html / javascript ekle – yolunu izleyerek bog sayfanıza entegre ediniz.
blogspot forum widget
Buraya kadar yaptıklarınız doğru ise sayfanızın sağ tarafında forum girişi için bir buton belirecektir ve blog okuyucularınız bu butona tıklayarak sayfanızdan ayrılmadan ve üye olmak zorunda kalmadan forumu kullanabilirler.
blogspot forum
blogger forum widget
Bu işlemlerin ardından forumun görselliği ile alakalı değişiklikler yapabilirsiniz.

Lamborghini Gallardo LP 570-4

Lamborghini Gallardo LP 570-4



Lamborghini'nin tüm zamanların en başarılı modeli olan Gallardo'nun yeni üst modeli Lamborghini Gallardo LP 570-4 Superleggera, süper spor otomobil pazarına giriyor.








Automobili Lamborghini S.p.A. ve Türkiye temsilcisi Doğuş Otomotiv tarafından aynı anda tüm dünyaya açıklanan Gallardo LP 570-4 Superleggera, ‘daha fazla güç, daha az ağırlık, çevreci’ özellikleriyle son derece iddialı ve önemli farklılıklar taşıyor.

Lamborghini’nin hafif otomobil felsefesinin en önemli örneğini oluşturan Gallardo Superleggera’nın ağırlığı, bir önceki modeli Gallardo LP 560-4 ile karşılaştırıldığında, 70 kilogram azaltılırken, 1340 kilogram boş ağırlığa sahip bulunuyor.

Üretiminde yoğun olarak karbon fiber kullanılan Gallardo LP 570-4 Superleggera, Lamborghini model yelpazesi içindeki ‘en hafif yol otomobili olma’ özelliğini taşıyor.

KARBON FİBER TEKNOLOJİSİ

Lamborghini Gallardo LP 570-4 Superleggera’nın temel farklılıklarından birini ağırlık azaltımına ve geliştirilmiş mekanik özelliklere imkân tanıyan karbon fiberin iç ve dış parçalarda yoğun olarak kullanılması oluşturuyor. Spor otomobil üretiminde ideal olan karbon fiber teknolojisi, ağırlık-güç oranı azaltımıyla otomobilin performansını nefes kesecek ölçülerde artırırken, CO2 emisyonlarının da düşürülmesini sağlıyor.

Superleggera’nın geliştirilmesinde, dünyanın en hızlı tek marka yarış serisi olan Lamborghini Blancpain Super Trofeo’de edinilen deneyimlerden yoğun şekilde etkilenildi.

5.2 LİTRELİK V10 GÜÇ ÜNİTESİ

Gallardo LP 570-4 Superleggera’da LP, “longitudinale posteriore” terimini temsil ederek, her Lamborghini motorunda olduğu gibi sürücünün arkasına uzunlamasına yerleştirilmiş V10 motorunun konumlandırmasını simgeliyor. 570 rakamı HP cinsinden güç çıkışını ifade ediyor. Bu da, bu yeni üstün modelin güç – ağırlık oranının beygir gücü başına sadece 2,35 kilogram olmasını sağlayarak nefes kesen bir performansı garanti ediyor. Gallardo Superleggera’nın çekiş gücü de aynı oranda etkileyici; tork eğrisi 6500 d/dk’da 540 Nm’lik azami değerine ulaşıyor. 10 HP’lik artış, yeni özel motor yönetim stratejisinin sonucu olarak ortaya çıkıyor.

TAVİZ VERMEYEN ÇEKİŞ

Model isminde de ifade edilen 4 rakamında da olduğu gibi, Superleggera dört tekerlekten çekiş sistemi ile donatıldı. Sürekli dört tekerlekten çekiş, merkezî bir viskoz bağlantı ve arka aksta yüzde 45 oranında sınırlı kaymalı bir diferansiyeli içeriyor. Normal koşullarda, V10’un sunduğu güç, ön ve arka akslara 30:70 oranında yönlendirilirken, süper hafif Gallardo’nun ağırlık dağıtımı, öne yüzde 43 arkaya yüzde 57 oranında bulunuyor.

Lamborghini, 1993’te Diablo VT dört tekerlekten çekiş düzenine sahip ilk İtalyan süper spor otomobilinden bu yana segmentinde liderliğini pekiştirdi. Otomobilin üstün çekişi sayesinde Lamborghini sürücüleri, arkadan çekişli otomobillerin sürücülerine göre virajlardan daha erken hızlanarak çıkabilirler.

UÇUŞ DÜZEYİNDE HIZLANMA

Gallardo LP 570-4 Superleggera, 0-100 km/saat hızlanmasını 3,4 saniyede tamamlarken, 200 km ibresine adeta uçarak sadece 10,2 saniyede ulaşıyor ve 325 km/saate erişiyor. Superleggera’da ‘Iniezione Diretta Stratificata’ benzinli doğrudan püskürtmeli motor aynı zamanda etkileyici bir verimlilik sunuyor. Superleggera’nın yakıt tüketimi ve CO2 emisyon değerleri LP 560-4’e göre yüzde 20,5 oranında azaltılmış durumda.

Gallardo Superleggera 4,39 metre uzunluğunda, 1,90 metre genişliğinde ve sadece 1,17 metre (45,9 in) yüksekliğe sahip bulunuyor. Süper spor otomobil kavramına tümüyle yeni bir anlam getiren Gallardo Superleggera’nın güçlü fren sistemi ile yürüyen aksamı hassas bir ayara sahip ve Pirelli P Zero Corsa spor lastiklerle sunulan 19 inç jantlar hafifliğiyle dikkat çekiyor.

JİLET KESKİNLİĞİNDE GÖRÜNÜM

Dış kısımda yapılan değişikliklerin tamamı aerodinamik etkilerin artırılmasına yönelik olan Gallardo LP 570-4 Superleggera’da, rüzgâr tüneli uzmanlarıyla birlikte gerçekleştirilen yoğun tasarım çalışmaları sonucunda ön tampon yeniden biçimlendirildi. V-biçimli, keskin biçimde tasarlanmış ön yüz ve LED gündüz farları ile birlikte siyah renkli elemanlar, ön kısma jilet gibi keskin görüntüyü veriyor.

Gallardo LP 570-4 Superleggera, standart olarak, vitesin direksiyon üzerindeki kollar aracılığıyla değiştirildiği e-gear şanzımanla donatıldı. Elektronik yönetimli otomatikleştirilmiş sistem, altı vitesi aracılığıyla son derece yumuşak bir şekilde ve insanın refleksleriyle başarılabileceğinden çok daha hızlı bir biçimde vites değişimlerini gerçekleştiriyor. Gallardo Superleggera’nın üstün çekişi sayesinde Lamborghini sürücüleri, arkadan çekişli otomobillerin sürücülerine göre virajlardan çok daha erken hızlanarak çıkabiliyor.

TEKNİK ÖZELLİKLER

Şasi Alüminyum parçaların alüminyum döküm bağlantı elemanlarına kaynaklandığı yapısal alüminyum şasi

Gövde Termoplastik asılı parçalar ve karbon fiber elemanlardan oluşan alüminyum

Arka spoyler Sabit, karbon fiber

Motor muhafazası Karbon fiber

Süspansiyon Alüminyum, çift salıncak çatallı ön ve arka süspansiyon sistemi, ön ve arka denge çubuğu

Hava yastıkları

Ön İki aşamalı sürücü ve yolcu hava yastığı, kapılarda yan darbe koruması; sadece opsiyonel konfor koltuklarda baş/göğüs kafesi hava yastığı

ESP ABS, ASR ve ABD’li komple ESP sistemi





Jantlar ve lastikler



Lastikler (ön/arka) Pirelli P Zero Corsa

235/35 ZR19 ön – 295/30 ZR19 arka

Jantlar (ön-arka) Alüminyum alaşım, 8,5’’ x ø 19’’- 11’’ x ø 19’’

Direksiyon Güç destekli, pinyonlu kremayer

Kaldırımdan kaldırıma dönüş çapı 11,5 m

Frenler

Çelik frenler Soğutmalı diskler (ön-arka)ø 365 x 34 mm ön – ø 356 x 32 mm arka. Elektrik vakumlu, alüminyum alaşım, önde sekiz pistonlu, arkada dört pistonlu kaliperler

Karbon seramik frenler Soğutmalı diskler (ön-arka)

ø 380 x 38 mm ön – ø 356 x 32 mm arka

Elektrik vakumlu, alüminyum alaşım, önde sekiz pistonlu, arkada dört pistonlu kaliperler

Motor

Tip Direkt yakıt enjeksiyonlu, 10 silindir V90°,

DOHC 40 supap (Iniezione Diretta Stratificata)

Silindir hacmi 5204 cc

Sıkıştırma oranı 12,5 : 1

Çap / strok ø 84,5mm x 92,8mm

Hava giriş sistemi Değişken geometrili

Maksimum güç 8000 d/dk’da 570 HP

Maksimum tork 6500 d/dk’da 540 Nm

Performans

Maksimum hız 325 km/s

Hızlanma(0-100 km/sa) 3,4 san

Hızlanma(0-200 km/sa) 10,2 san

Boyutlar

Dingil mesafesi 2560 mm

Toplam uzunluk 4386 mm

Toplam genişlik 1900 mm

Toplam yükseklik 1165 mm

Boş ağırlık 1340kg

Ağırlık dağılımı (ön-arka)%43 - 57

Kapasiteler

Motor yağı 10 litre

Yakıt deposu 90 litre

Motor soğutma sıvısı 20 litre

E-Gear ile yakıt tüketimi

Şehir içi 20,4 L/100 km

Şehir dışı 9,4 L/100 km

Birleşik 13,5 L/100 km

Emisyon Euro 5 - LEV II

CO2 319 gr/km

Manuel şanzımanla yakıt tüketimi

Şehir içi 22,2 L/100 km

Şehir dışı 10 L/100 km

Birleşik 14,4 L/100 km

Emisyon Euro 5 - LEV II

CO2 344 gr/km 

AUDİ A7 Sportback

















Yeni A7 nin Kasım ayında Türkiyede satışa çıkması bekleniyor.Üç farklı motor seçeneğiyle piyasaya çıkan A7 nin İki benzinli ve bir dizel motor seçeneği bulunuyor.


Audi A7 Sportback’in uzunluğu 497 cm, genişliği 191 cm, yüksekliği ise 142 cm.


2.8 FSI 204 hp quattro S tronic

Motor Hacmi (cm3):        2773

Azami Tork (Nm/dd):      200 / 3000 - 5000


Azami Güç (Hp/dd):        204 / 5250 - 6500


Azami Hız (km/sa):          235


0-100 km/sa (sn):            8,3


Şehir içi Yakıt tüketimi (l/100 km):    10,7

Şehir dışı Yakıt tüketimi (l/100 km):   6,5

OrtalamaYakıt tüketimi (l/100 km):    8


Şehirdışı CO2 emisyon hacmi (g/km): 151

Ortalama CO2 emisyon hacmi (g/km): 187

Şehiriçi CO2 emisyon hacmi (g/km): 249

Yakıt Deposu Hacmi (lt): 65

Boş ağrlık (kg): 1805

Bagaj Hacmi / Azami bagaj hacmi (lt): 535 / 1390


3.0 TFSI 300 hp quattro S tronic

Motor Hacmi (cm3):       2995

Azami Tork (Nm/dd):      440 / 2900 - 4500

Azami Güç (Hp/dd):        300 / 5250 - 6500

Azami Hız (km/sa):          250

0-100 km/sa (sn):            5,6


Şehir içi Yakıt tüketimi (l/100 km): 10,8

Şehir dışı Yakıt tüketimi (l/100 km): 6,6

OrtalamaYakıt tüketimi (l/100 km): 8,2


Şehirdışı CO2 emisyon hacmi (g/km): 153

Ortalama CO2 emisyon hacmi (g/km): 190

Şehiriçi CO2 emisyon hacmi (g/km): 252


Yakıt Deposu Hacmi (lt): 65

Boş ağrlık (kg): 1860

Bagaj Hacmi / Azami bagaj hacmi (lt): 535 / 1390

3.0 TDI 245 hp quattro S tronic

Motor Hacmi (cm3): 2967

Azami Tork (Nm/dd): 500 / 1400 - 3250

Azami Güç (Hp/dd): 245 / 4000 - 4500

Azami Hız (km/sa): 250

0-100 km/sa (sn): 6,3

Şehir içi Yakıt tüketimi (l/100 km): 7,2


Şehir dışı Yakıt tüketimi:(l/100 km): 5,3

OrtalamaYakıt tüketimi (l/100 km): 6

Şehirdışı CO2 emisyon hacmi (g/km): 140

Ortalama CO2 emisyon hacmi (g/km): 158

Şehiriçi CO2 emisyon hacmi (g/km): 189

Yakıt Deposu Hacmi (lt): 65

Boş ağrlık (kg): 1860

Bagaj Hacmi / Azami bagaj hacmi (lt): 535 / 1390








Enerjinin geri kazanılması

Enerji geri kazanım sistemi, otomobilin gaza basılmaksızın hareket ettiği veya frenlendiği zamanlarda kinetik enerjiyi elektrik enerjisine dönüştürür. Otomobil tekrar hızlanırken akü, geçici olarak depolanmış olan bu enerjiyi araca geri verir. Bu, alternatör üzerindeki yükü azaltarak yakıt tasarrufu sağlar.







Verimlilik programı ile birlikte sürücü bilgilendirme sistemi

Opsiyonel olarak sunulan sürücü bilgilendirme sistemi ekranı çok sayıda farklı bilgiyi sürücü mahallinin merkezi bir yerinde bir araya getirir ve sürekli olarak aracın o anki kullanım durumunu gösterir. Start-stop sistemi ile donatılmış araçlarda bulunan verimlilik programı ile donatılmış entegre araç bilgisayarı da sürücüye tüketim durumu hakkında bilgilerle ilave tüketiciler hakkında bilgi, daha büyük bir vites değiştirme göstergesi ve son derece ekonomik bir sürüş için yakıt tasarrufu önerileri sunar.







Start-stop sistemi

Start-stop sistemi, enerji tasarrufu yapılmasına ve dolayısıyla CO2 emisyonlarının azaltmasına yardımcı olur. Start-stop sistemi otomobil durduğunda motoru durdurmak suretiyle yakıt tüketimini ve CO2 emisyonlarını azaltır. Örneğin sürücü trafik lambalarında otomobili durdurup vites kolunu boş konuma alarak ayağını debriyajdan çektiğinde sistem motoru durdurur.







Uyarlamalı hız sabitleme sistemi

Uyarlamalı hız sabitleme sistemi (adaptive cruise control) adlı otomatik mesafe kontrol sistemi, tutarlı bir sürüş tarzına ve dolayısıyla yakıt tüketiminin azaltılmasına önemli bir katkı yapar.


LED teknolojisi
Gündüz farlarında, dönüş sinyallerinde, arka farlarda ve opsiyonel olarak sunulan LED farlarda kullanılan ışıklı diyotların ömrü aracın ömrü kadardır. Avantajları sadece bu olmayıp, alışılagelmiş ampullere kıyasla %50’ye varan oranda daha az enerji tüketirler.


S tronic®

Daha hızlı vites değişiklikleri, daha sportif bir sürüş: Manuel bir şanzımanın düşük yakıt tüketimi ile otomatik bir şanzımanın avantajlarını birleştirir. Otomatik modda kontrol fonksiyonu, vites değişikliklerini yakıt tüketimi olabilecek en düşük seviyeye inecek şekilde zamanlayarak çok seri bir şekilde yapar. S tronik ®’in çok geniş olan vites oranları yelpazesi, büyük viteslerde motorun düşük devirlerde çalışmasına olanak sağlar.