PageRank ve TrustRank Nedir ?

0 yorum



PageRank ve TrustRankGoogle’ın hayatımıza girmesiyle birlikte öğrenmeye başladığımız kavramlara teknoloji ilerledikçe bir yenisi daha ekleniyor. Gelişen teknolojiyle birlikte Google’da kendisini bu sürece adapte ederek gelişiyor. Bu gelişim bizlerin hayatına ise çeşitli şekillerde yansıyor bu yansımalardan birtanesi de zihnimize yerleşen yeni terimler. PageRank ve TrustRank ta Google ile hayatımıza giren kelimelerden yalnızca ikisi. Nedir peki bunlar ne anlama gelirler, ne işimize yararlar. Bunu açıklamaya ilk olarak PageRank kelimesinin anlamından başlasam daha doğru olur diye düşünüyorum. Bu kelime’nin Türkçe karşılığı “Sayfa Değeri” dir, Google’ın bizim sitemize yada daha doğrusu sitemizin bir sayfasına  verdiği değerdir. Dahada açıklayacak olursak örneğin “serkanulu.com“a verilen  daha doğru bir anlamla bu sitenin ana sayfasına verilen  dır. Diğer sayfaların’ları farklı olabilir ama bir sitenin PageRank’ı ana sayfasına verilen ile ölçütlendirilir. Bu değeri sitemize veren Google’ın ta kendisidir, tabi ki bunu belirli kriterler dahilinde yapar. Nedir peki bu kriterler? Sitenizin içeriğinin ne kadar kaliteli olduğu, internet denen dünya’ya ne kadar katkıd abulunuyor olduğunuz bu şekilde belirlenir. Diğer internet sitelerinin sizin sitenize vermiş oldukları link’ler vs. vs. bu gibi konuları diğer SEO kategorili yazılarımda ele almıştım. Yakın bir zamanda Google’ın açıkladığı PaeRank algoritması’na bakarak bir nebze fikir sahibi olabiliyoruz bu konuda.
PR(X) = (1-D) + D(PR(T1)/C(T1)+……+PR(Tn)/C(Tn))
Buradaki PR() bizim PageRank fonksiyonumuz, yani parantez içine hangi değer geliyorsa onun PageRank değerini veriyor. Örneğin, PR(X), “X” adlı sitenin değerini veriyor. Yani yukarıda görmüş olduğunuz denklem, “X” sitesinin PageRank değerinin nasıl hesaplandığını belirtiyor. (1-D) kısmındaki “D” ise “Damped Down” bu Google’ın belirlemiş olduğu özel bir katsayıyı temsil eder ki bu katsayı değişken olmakla birlikte bir çok kaynakta 0.85 kabul edildiği belirtilmiştir.PR(T1…..Tn), sizin linkinizi barındıran sitenin PageRank değerini belirtir. C(T1…..Tn), Sizin sitenizin linkini barındıran bir sitenin, sizin sitenizde dahil diğer sitelere verdiği toplam link sayısıdır. Yani linkinizi ekleyen sitenin dışarıya olan bağlantılarıdır. Yukarıdaki denklem’den de anlaşılacağı üzere, BackLink alınan site ne kadar az link barındırıyorsa bu size o kadar yarar sağlayacağı anlamına gelir. Bu gibi faktörler kullanılarak belirlenen değerler, tahmini 3 – 6 ay gibi dilimlerde güncellenir ve sitelerin o anki hurum ve hasaplamaları sonucu ortaya çıkan yeni PageRank değerleri dağıtılır. Peki tamam bütün bunları anladık ta TrusRank nedir diye sormanız kadar doğal bir durum olamaz tabi ki. Bu da PageRank’ın daha bir ince elenip sık dokunmuşu diyebiliriz. PageRank değerini arttırıp, üst sıralarda çıkmaya çalışan o kadar çok Spam site var ki, bu siteler page rank değerlerini yükseltmek için çeşitli hileli yollara başvuruyorlar. Google da bu gibi siteleri, bir anda türeyip üst sıraları işgal etmemeleri ve daha doğru, kaliteli sonuçlar verebilmek amacıyla, bir de trustrank ile notlandırıyor. Bunun türkçe anlamı “Güven Puanı” diyebiliriz. Bu değerin hesaplanması için de belirli kriterler mevcut tabi ki. Nedir bunlar ;
Sitenin Yaşı; Sayfanız ne kadar eskiyse, bu da Google’ın gözünde o kadar tecrübeli olduğunuz anlamına geliyor. Haliyle sitenizi ona göre değerlendiriyor.
Alan Adınızın Kayıt Süresi; Bu da bir başka etken, eğer alan adınızı 1 yıllık değil de 3-4-5 yıl gibi süreler için kayıt ettirdiğinizde, bu da uzun vadeli işler yapacağınız düşüncesi yaratıyor.
Benzersiz İçerik; Sitenizde barındırdığınız içerik, tamimiyle size ait, tarafınızdan oluşturulmuş olması da değerinizi arttıran etmenlerdendir.
Gelen Linkler; Sayfanıza gelen linkler ve bu linklerin ne kadar kaliteli ve sizin sitenizin konusuyla ne kadar alakalı olduğu da önem teşkil etmektedir.
Gelen Linkler’in Yaşı; Sayfanıza gelen BackLink’lerin süresi, ne kadar zaman önce eklendiği, ve sürekliliği de büyük önem taşımaktadır.
Giden Link’ler; Sizin sayfanızdan giden linkler’in de nereye gittiği, yanıltıcı olup olmadığı son derece önemlidir. Linkler ile ilgili daha önce yazmış olduğum “Linklerde NoFollow, DoFollow ve NoFollow External Kullanımı” başlıklı yazımı incelemenizi tavsiye ederim.
Tüm bunların yanında, kullandığınız hosting firmasının da iyi hizmet veriyor olması, sayfanızın hızlı yüklenir ve kesintisiz olması önemlidir. Tüm bu faktörler göz önünde bulundurularak belirli bir süreç sonucunda, iyi bir PageRank ve TrustRank sahibi olunabilir. Unutmayın ki sitenizi internetteki isminiz gibi düşünün ve o isme güven duyulmasının, size TrustRank olarak geri döneceğini unutmayın.
Bu Bilgiyi Paylaş :

Yorum Gönder

Sitemizde sizlere ilginç gelebileceğine inandığımız her konuda yazılar ve bilgiler paylaşıyoruz. Sitemizde bulabilecekleriniz şöyle:Otomobil,sağlık,blog,haber,backlink,site ekle,banner ekle,html kodlar,dizi,film,ilginç bloglar,blogger için temalar,internet için bilgiler,siyasi görüşler,anketler,yazılımlar,ilginç siteler,ilginç insanlar,mesleklerle ilgili ayrıntılar,forumlar,fikir paylaşımları,yorumlar
 
Siteler: Oyun58 | Kadın Ve Yaşam | Dizi İzle
Copyright © 2011. Bilgi Blog - Tüm Hakları Saklıdır
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger